بسته بندی سوسیس و کالباس

بسته بندی سوسیس

امروزه تمام محصولاتی که در صنایع مختلف به ویژه صنایع غذایی تولید می‌‌شوند از چند مرحله بسته‌بندی‌ عبور می‌‌کنند. بسته‌بندی‌ برخی محصولات مانند سوسیس و کالباس تا حدودی نسبت به سایر محصولات متفاوت است. برای جلوگیری از آلوده شدن سوسیس و کالباس، حفظ ساختار و بافت تازه آن‌ها‌ و همچنین ارائه تبلیغات‌، از روش‌ها‌ی مختلف بسته‌بندی استفاده می‌‌شود. پلاستیک یا کاور سوسیس و کالباس رایج‌ترین و ارزان‌ترین روش بسته بندی این محصولات است. چاپ لوگو تولید کننده، مواد تشکیل دهنده، تاریخ تولید، انقضاء و غیره بر روی بسته بندی سوسیس و کالباس‌ امکان پذیر است.

بسته بندی وکیوم کالباس

انواع بسته بندی سوسیس و کالباس‌

با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه‌ها‌ی پیشرفته، از روش های مختلفی برای بسته بندی غذایی استفاده می‌‌شود که هدف تمامی آنها، سالم و تازه نگه داشتن محصولات است. انواع روش‌ها‌ی بسته بندی سوسیس و کالباس‌ عبارتند از:

1- پلاستیک سوسیس و کالباس

لفاف یا روکش پلاستیکی یکی از بهترین روش‌های بسته بندی غذایی است. این لفاف‌ها معمولاً از مواد پلیمری مانند پلی اتیلن تولید می‌شوند و امکان سفارش در رنگ‌بندی‌های مختلف و چاپ اطلاعات غذایی، لوگو و… را نیز دارا می‌باشند. مزیت دیگر روکش‌های پلاستیکی، امکان تولید در قطرها و ضخامت های مختلف و استفاده آسان از آن‌ها در کارخانه است. 

3_ اسکین پک

یکی دیگر از روش‌ها‌ی بسته بندی سوسیس و کالباس‌ که معمولا برای بسته‌بندی‌ ژامبون‌ها‌ی ورقه‌ای، بیکن و سایر فرآورده‌ها‌ی گوشتی استفاده می‌‌شود، اسکین پک است. در این روش ابتدا محصول مورد نظر بر روی یک صفحه از جنس پلاستیک یا مقوا قرار می‌‌گیرد، سپس یک لایه فیلم اسکین پک بر روی آن قرار گرفته و حرارت می‌‌بیند. به این ترتیب لایه نایلونی بر روی تمام سطح محصول پرس شده و با پوشش کامل، مانع از نفوذ هوا به داخل بسته بندی خواهد شد.

4_ پاکت وکیوم

حتما تا به حال مواد غذایی مختلفی را خریداری کرده‌اید که در داخل پاکت‌ها‌ی زیپ دار یا بدون زیپ قرار دارند که به صورت کامل وکیوم شده و هوایی در داخل آن‌ها‌ وجود ندارد. این روش بسته بندی سوسیس و کالباس‌، پاکت وکیوم نام دارد و برای استفاده از آن به پاکت مخصوص و دستگاه وکیوم نیاز است. پاکت وکیوم، برای بسته بندی کالباس بسیار محبوب است.

2_ روکش روده ای

از روده گوسفند، گوساله، بز و خوک برای تولید روکش یا همان کاور سوسیس و کالباس استفاده می‌‌شود که قابل خوردن بوده و معمولا برای بسته‌بندی‌ فرآورده‌ها‌ی گوشتی لوکس از آن استفاده می‌‌شود. 

بسته بندی وکیوم سوسیس

انواع مواد در تولید بسته بندی سوسیس و کالباس‌

امروزه برای تهیه روکش‌ها‌ی بسته بندی سوسیس و کالباس‌ از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌‌شود. در واقع پیشرفت تکنولوژی باعث افزایش تنوع روکش فرآورده‌ها‌ی گوشتی شده است. یک روکش بسته‌بندی‌ خوب باید از نفوذ هوا، ذرات گرد و غبار و همچنین رطوبت به داخل محصول جلوگیری کند. بر همین اساس مواد اولیه تشکیل دهنده روکش بسته بندی سوسیس و کالباس‌ به دو دسته نامبرده در ادامه مطلب تقسیم می‌‌شوند:

1_ مواد طبیعی

روکش‌ها‌ی طبیعی که اصطلاحا روکش روده ای هم نام دارند، از روده گوساله، گوسفند و غیره تولید می‌‌شوند. این نوع روکش بسته‌بندی‌ قابل خوردن است، بافت محصول را سالم نگه می‌‌دارد، ولی امکان چاپ بر روی آن وجود ندارد. با توجه به اینکه هزینه تولید روکش روده ای بسیار زیاد است، متداول نیست.

2_ مواد مصنوعی

برای بسته بندی سوسیس و کالباس‌ هم مانند هر محصول دیگری از انواع روکش مصنوعی استفاده می‌‌شود، ولی روکش‌ها‌ی پلاستیکی بیشتر از سایر روکش‌ها‌ برای بسته بندی سوسیس و کالباس‌ انتخاب می‌‌شوند. به طور کلی مواد اولیه روکش‌ها‌ی پلاستیکی فرآورده‌ها‌ی گوشتی شامل: پلی آمید، پی وی سی پلیمریزه، پلی پروپیلن، پلی اتیلن و پلی استر بوده و روکش‌ها‌ی تولید شده نیز دارای ویژگی‌ها‌ی زیر هستند:

  • سطح داخلی و خارجی روکش‌ها‌ی پلاستیکی صاف و یکنواخت است.
  • امکان تولید روکش‌ها‌ی رنگی وجود دارد.
  • روکش‌ها‌ی پلاستیکی قابلیت چاپ دارند.
  • این روکش‌ها‌ در برابر هوا، ذرات گرد و غبار و رطوبت غیر قابل نفوذ هستند.
  • ساختار و بافت سالم سوسیس و کالباس را به خوبی حفظ می‌‌کنند.

توجه داشته باشید مقرون به صرفه بودن تهیه روکش‌ها‌ی پلاستیکی و در عین حال رنگی و چاپ پذیر بودن آن‌ها‌ باعث افزایش تقاضا برای استفاده از این روکش‌ها‌ی سوسیس و کالباس شده است. 

بسته بندی کالباس

قیمت و خرید بسته بندی سوسیس و کالباس‌

با توجه به تنوعی که در روکش‌ها‌ی سوسیس و کالباس وجود دارد، بدون شک قیمت هر یک از آن‌ها‌ نیز با یکدیگر متفاوت است. از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت روکش سوسیس و کالباس می‌‌توانیم به جنس روکش، رنگ و حتی تناژ سفارش روکش‌ها‌ اشاره کنیم. برای ثبت سفارش و خرید روکش‌ها‌ی بسته بندی سوسیس و کالباس‌ می توانید با کارشناسان پلاستیک ماشین الوان در تماس باشید. کارخانه پلاستیک ماشین الوان تولیدکننده انواع لفاف بسته‌بندی، بسته‌های وکیوم و اسکین پک است و راهکارهای متنوع و جذابی برای بسته‌های شما پیشنهاد می‌دهد. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات پلاستیک‌ ماشین‌ الوان، شماره همراه خود را وارد نمایید. در نظر داشته باشید ثبت سفارش تنها بصورت عمده امکان پذیر است.