بسته بندی ماکارونی، نودل و پاستا | طراحی، چاپ، انواع و قیمت

بسته بندی ماکارونی

یکی از مهم‌ترین ‌عوامل اثرگذار بر جذب مشتریان، بسته‌بندی‌ مناسب محصولات است. به همین دلیل برای تولید بسته بندی ماکارونی‌ نیز باید به عوامل مختلفی توجه شود تا علاوه بر حفظ کیفیت محصول، مشتریان بیشتری هم جذب شوند. با توجه به تاثیر بسته‌بندی‌ محصولات بر جذب مشتریان، کارخانه‌های تولید کننده محصولاتی مانند ماکارونی، پاستا و نودل، بسته‌بندی‌‌های با کیفیت، خوش رنگ و جذابی را انتخاب می‌‌کنند تا علاوه بر حفظ کیفیت محصول، تعداد مشتریان آن‌ها نیز افزایش یابد. کارخانه پلاستیک ماشین الوان، انواع بسته بندی ماکارونی، نودل و پاستا را در طرح‌های جذاب و ابعاد دلخواه از لفاف تولید می‌کند.

برای بسته بندی ماکارونی و پاستا، لفاف بهترین انتخاب است که با ترکیب طرح و رنگ‌های مختلف می‌توان یک بسته اقتصادی و جذاب را تولید کرد. بسته بندی لازانیا معمولاً از ترکیب پلاستیک و کارتن است. با توجه به شکننده بودن لازانیا، امکان بسته‌بندی در لفاف‌ به تنهایی وجود ندارد. به همین علت ابتدا لازانیا در یک لفاف مخصوص قرار گرفته،سپس از یک بسته کارتنی نیز استفاده می‌شود. کارتن می‌تواند به شکل ساده یا پنجره‌ای باشد.

نودل‌نیز مانند ماکارونی و پاستا به بسته‌بندی‌‌ مناسب نیاز دارد. جهت بسته بندی نودل معمولا از بسته بندی پلاستیکی استفاده شده و استفاده از بسته بندی های کارتنی برای این محصول چندان رایج نیست. مواد اولیه به کار رفته برای تولید بسته‌بندی‌ پلاستیکی نودل هم تا حدودی با ماکارونی و پاستا یکسان است. در بسته‌های نودل علاوه بر خود محصول، ادویه نیز قرار دارد که در لفاف‌های منعطف و در اندازه کوچک بسته‌بندی شده اند.

انواع بسته بندی ماکارونی‌ پرفروش

به طور کلی انواع بسته بندی ماکارونی‌ عبارتند از:

1_ بسته بندی لفاف

رایج‌ترین ‌نوع بسته بندی ماکارونی‌، لفاف است. به طور کلی لفاف یک نوع پوشش انعطاف پذیر است که قابلیت تولید با مواد اولیه مختلفی را دارد، ولی ماده اصلی از پلاستیک تولید می‌‌شود. در حال حاضر جنس رول‌های لفاف شامل موارد زیر هستند:

  • opp
  • cpp
  • پلی اتیلن
  • پلی آمید
  • پلی استر
  • آلومینیوم
  • پی وی سی

بسته به نوع لفاف مورد نظر و ویژگی‌های درخواستی، ماده اولیه برای تولید انتخاب می‌شود. اصلی‌ترین ‌مواد اولیه مورد استفاده در تولید بسته‌بندی‌‌های ماکارونی، مواد پلیمری هستند. در حال حاضر از پلیمرهای مختلفی مانند سلفون، cpp و opp و bopp برای تولید بسته‌بندی‌های ماکارونی استفاده می‌‌شود. cpp و opp مقرون به صرفه‌ترین ‌و در عین حال کارآمدترین مواد اولیه برای تولید بسته‌بندی‌ لفاف هستند.

ساده‌ترین ‌روش بسته بندی ماکارونی‌، نوع بالشتی است و نامگذاری این روش هم به ساختار و شکل نهایی بسته‌بندی‌ (بالشتی) مرتبط است. شرکت پلاستیک ماشین الوان از تولیدکنندگان اصلی این محصول در بازار ایران است. انواع ماکارونی‌های رشته‌ای، شکل‌دار و نودل با لفاف‌های شرکت پلاستیک ماشین الوان قابل بسته‌بندی هستند.

بسته بندی ماکارونی با لفاف

2_ بسته بندی پاکت

برای بسته بندی ماکارونی‌ از انواع مختلف پاکت نیز استفاده می‌‌شود و یکی از گران‌ترین ‌بسته‌بندی‌‌های پاکتی هم پاکت کاست‌دار است. پاکت‌های کاست‌دار جزء بسته‌بندی‌‌های ایستاده محسوب می‌‌شوند. کاست یک صفحه صاف است که در کنار یا قسمت زیرین پاکت قرار می‌‌گیرد و هنگام باز شدن، باعث افزایش حجم پاکت خواهد شد. به این ترتیب علاوه بر نگهداری از میزان بیشتر ماکارونی، امکان ایستادن بسته‌بندی‌ را نیز فراهم می‌‌کند. از این نوع بسته‌بندی‌ معمولا برای پاستا استفاده می‌‌شود.

3_ بسته بندی کارتن

یکی دیگر از انواع بسته بندی ماکارونی‌ که استفاده از آن کمتر رایج است، بسته‌بندی‌‌های کارتنی است. درست است که جعبه‌های کارتنی ماکارونی بسیار جذاب هستند، ولی محدودیت‌های خاص خود را داشته و به اندازه بسته‌بندی‌ لفاف کارایی نخواهند داشت.

جعبه‌های کارتنی که برای بسته بندی ماکارونی‌ استفاده می‌‌شوند از جنس کاغذ هستند. با توجه به اینکه کیفیت کاغذها و در نتیجه بسته‌بندی‌ تولید شده با یکدیگر متفاوت است، تولید یک بسته‌بندی‌ کارتنی با کیفیت، مقرون به صرفه نخواهد بود.

بسته بندی ماکارونی با جعبه کارتنی

4_ متالایز

متالایز هم یکی دیگر از انواع مواد اولیه برای تولید بسته بندی ماکارونی‌ است که از آلومینیوم تشکیل می‌‌شود. متالایز یا در ضخامت بالا و بدون هیچ لایه دیگری استفاده می‌‌شود، یا اینکه در ضخامت‌های بسیار کم و به صورت لمینت بر روی لایه‌هایی از جنس سلفون، کاغذ و … قرار می‌‌گیرد.

چاپ بسته بندی ماکارونی‌

همانطور که گفتیم یکی از اهداف طراحی و تولید انواع مختلف بسته بندی ماکارونی‌، جذب مشتری است. در واقع هرچه طراحی و چاپ بسته‌بندی‌ بهتر باشد، احتمال جذب مشتری نیز افزایش می‌‌یابد. از طرفی افزایش کیفیت چاپ بسته‌بندی‌ به جنس بسته‌بندی‌ هم وابسته است. بنابراین هر چقدر کیفیت جنس بسته‌بندی‌ بهتر باشد، چاپ پذیری مطلوب‌تری هم داشته و طرح تنظیم شده جذاب‌تر خواهد بود. برای مثال لفاف‌های opp و cpp قابلیت چاپ پذیری خوبی دارند و بر همین اساس یکی از رایج‌ترین ‌انواع بسته بندی ماکارونی‌ محسوب می‌‌شوند. شرکت پلاستیک ماشین الوان با بهره‌گیری از به‌روزترین دستگاه‌ها، امکان چاپ طرح و رنگ‌بندی دلخواه شما را فراهم کرده است.

دلایل اهمیت انتخاب بسته بندی درست

برخی افراد تصور می‌‌کنند همین که یک بسته‌بندی‌ بتواند مقدار مشخصی از محصولات را در خود جای دهد، یک بسته‌بندی‌ خوب است. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و بنا به دلایل زیر، انتخاب یک بسته‌بندی‌ درست بسیار مهم است:

  1. حفظ کیفیت محصول: یک بسته‌بندی‌ درست، کیفیت محصولات را حفظ کرده و مانع از تاثیر عوامل محیطی بر سلامت محصولات می‌‌شود.
  2. جابه‌جایی آسان: زمانی که نوع بسته‌بندی‌ یک محصول به درستی انتخاب می‌‌شود، جابه‌جایی، انبار کردن و حمل و نقل محصولات نیز آسان‌تر خواهد بود.
  3. جذب مشتری: یک بسته‌بندی‌ مناسب، باعث جذب تعداد بیشتری از مشتریان خواهد شد.

بنابراین هنگام انتخاب بسته بندی ماکارونی‌ باید به جنس مواد اولیه، چاپ پذیری، طرح و جذابیت آن توجه کرد.

بسته بندی ماکارونی با پاکت کرافت

بسته بندی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بدون شک تمام بسته‌بندی‌‌هایی که برای انواع مختلف محصولات مانند ماکارونی، طراحی و تولید می‌‌شوند؛ کارایی مطلوبی ندارند، زیرا از ویژگی‌های یک بسته‌بندی‌ خوب برخوردار نیستند. به طور کلی یک بسته بندی ماکارونی‌ باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت
  • مقاوم در برابر ضربه، پارگی و کشش
  • مقاوم در برابر نفوذ رطوبت
  • باز شدن آسان
  • طرح گرافیکی جذاب
  • کیفیت چاپ مناسب

با رعایت این موارد هنگام انتخاب بسته‌بندی‌، می‌‌توانید کیفیت محصولات غذایی مختلف را حفظ کرده و میزان فروش خود  را افزایش دهید.

دریافت لیست قیمت و ثبت سفارش بسته‌بندی ماکارونی

بدون شک قیمت تمام بسته‌بندی‌‌هایی که برای محصولات مختلف مانند پاستا، ماکارونی و نودل استفاده می‌‌شوند، یکسان نیست. از طرفی عوامل مختلفی هم بر قیمت بسته بندی ماکارونی‌ اثرگذار هستند. برای مثال جنس بسته‌بندی‌، ضخامت بسته‌بندی‌، کیفیت مواد اولیه، طرح، رنگ، حجم سفارش و … از جمله مهم‌ترین ‌عوامل اثرگذار بر قیمت بسته‌بندی‌‌های ماکارونی هستند. برای دریافت لیست قیمت، مشاوره و خرید انواع لفاف‌های بسته‌بندی ماکارونی و نودل می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات پلاستیک‌ ماشین‌ الوان، شماره همراه خود را وارد نمایید. در نظر داشته باشید ثبت سفارش تنها بصورت عمده امکان پذیر است.