بسته بندی شکلات: بررسی انواع، چاپ، طراحی و قیمت

بسته بندی شکلات تخت

با توجه به گسترش روز افزون تولید شکلات، انتخاب درست بسته بندی شکلات هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شکلات‌ها به دلیل ویژگی‌های فیزیکی که دارند باید در بسته‌بندی‌های‌‌‌ مناسب عرضه شوند تا کیفیت و ساختار آن‌ها حفظ شود. از طرفی گسترش تولید شکلات توسط کارخانه‌های مختلف هم باعث شکل‌گیری یک بازار رقابتی شده است. بنابراین طراحی مناسب و جذاب بسته بندی شکلات باعث جلب توجه مشتریان و افزایش میزان فروش این محصول خواهد شد. در ادامه مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از انواع بسته بندی شکلات می‌‌‌‌پردازیم.

خدمات ما در زمینه بسته بندی شکلات:

  • بسته بندی لفاف شکلات کیلویی
  • فویل بلیستر 
  • بسته بندی لفاف شکلات تخته‌ای 

انواع بسته بندی شکلات

امروزه انواع مختلفی از بسته‌بندی‌‌‌‌های کاغذی، نایلونی، پلاستیکی، شیشه‌ای و حتی فلزی تولید می‌‌‌‌شوند که هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌های مختص به خود را دارند و برای بسته بندی غذایی کاربرد دارند.. ویژگی‌هایی که باعث متمایز شدن زمینه استفاده از آن‌ها شده‌اند. بسته بندی شکلات هم از این موضوع مجزا نیست و تنوع گسترده‌ای ‌دارد. بنابراین برای انتخاب یک بسته‌بندی‌‌‌ مناسب و کارآمد باید با ویژگی‌های انواع مختلف بسته بندی شکلات آشنا باشید:

1_ لفاف

در صنعت تولید محصولات بسته‌بندی‌‌‌، لفاف نوعی پلاستیک انعطاف پذیر محسوب می‌‌‌‌شود که برای بسته بندی شکلات هم می‌‌‌‌توان از آن استفاده کرد. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد، استفاده از انواع مختلف لفاف برای بسته‌بندی‌‌‌ تکی و چندتایی شکلات است. به همین علت هر یک از انواع لفاف بسته بندی شکلات در یکی از دو دسته زیر قرار می‌‌‌‌گیرند:

  • لفاف تکی: هر یک از شکلات‌های تولید شده به ویژه شکلات‌های پذیرایی و مجلل‌تر ‌‌را می‌‌‌‌توان با استفاده از لفاف به صورت تکی بسته‌بندی‌‌‌ کرد که امکان چاپ طراحی‌های زیبا و منحصر به فرد بر روی لفاف بسته‌بندی‌‌‌ تکی شکلات‌ها نیز وجود دارد.
  • لفاف چندتایی: در کنار انواع مختلف لفاف که برای بسته‌بندی‌‌‌ تکی شکلات‌ها مورد استفاده قرار می‌‌‌‌گیرند، می توان از لفاف مادرهم استفاده کرد . به این ترتیب می‌‌‌‌توانید هر میزان از شکلات‌های تکی را با استفاده از لفاف مادر در قالب بسته‌های بزرگ‌تر ‌‌عرضه کنید.
بسته بندی شکلات فله ای با نایلون

2_ جعبه مقوایی

یکی دیگر از انواع بسته بندی شکلات، جعبه مقوایی است. جعبه‌های مقوایی کاربردهای گسترده‌ای داشته و برای بسته‌بندی‌‌‌ چندتایی شکلات‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌‌‌‌گیرند. 

3_ طلق و پلاستیک سخت

از طلق و پلاستیک سخت برای بسته بندی شکلات به دو صورت استفاده می‌‌‌‌شود. برای افزایش جذابیت طراحی بسته بندی شکلات می‌‌‌‌توان قسمت جلویی پاکت و جعبه‌های مقوایی را طلق قرار داد. از طرفی امکان تولید جعبه‌های پلاستیکی با استفاده از طلق شفاف نیز وجود دارد.

4_ پاکت

امروزه انواع مختلفی از پاکت بسته بندی شکلات با جنس و طرح منحصر به فرد تولید می‌‌‌‌شوند. بسته بندی شکلات دو سر پیچ و انواع دیگر شکلات ها به صورت چندتایی با استفاده از پاکت امکان پذیر است. جعبه شکلات‌های کادویی را نیز در نهایت می توان با استفاده از پاکت بسته بندی شکلات عرضه کرد. بدون شک این کار به جلب توجه مشتریان و افزایش فروش شکلات کمک خواهد کرد.

5_ متالایز

متالایز، ورقه بسیار نازک آلومینیومی است که برای بسته‌بندی‌‌‌ محصولات مختلف از آن استفاده می‌‌‌‌شود.معمولا از متالایز به صورت تک لایه استفاده نمی‌‌‌‌شود. بلکه این نوع بسته بندی شکلات به صورت لمینت و دو لایه در کنار سلفون یا کاغذ تولید خواهد شد. بنابراین برای طراحی بسته بندی شکلات باید به این موضوع توجه شود. از جمله مهم‌ترین ‌‌موارد استفاده از متالایز هم می‌توانیم به بسته بندی شکلات تخته ای اشاره کنیم.

6_ سلفون

یکی از کاربردی‌ترین ‌‌نایلون‌های بسته‌بندی‌‌‌، سلفون است. سلفون نوعی نایلون انعطاف پذیر، کشسان و چسبنده است که به واسطه وجود همین ویژگی‌ها استفاده از آن رایج شده است. توجه داشته باشید از انواع سلفون OPP، BOPP و CPP به صورت تک لایه در بسته بندی شکلات استفاده نمی‌‌‌‌شود. بلکه برای افزایش کیفیت چاپ بسته بندی شکلات باید از سلفون به صورت لمینت با متالایز یا کاغذ استفاده کرد.

لیبل دور بسته های شکلات

امروزه عرضه شکلات علاوه بر مدل‌های دو سر پیچ، تخته‌ای ‌و سایر موارد مشابه با استفاده از ظروف بسته بندی شکلات هم انجام می‌‌‌‌شود. شکلات‌های صبحانه شناخته شده‌ترین ‌‌نوع شکلات‌هایی هستند که با استفاده از ظرف‌های درب دار عرضه می‌‌‌‌شوند. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد، استفاده از لیبل دور ظرف و درب آن است. در واقع استفاده از لیبل‌های کاغذی و متالایز با در نظر گرفتن سه موضوع زیر انجام می‌‌‌‌شود:

  • تبلیغات و افزایش تعداد مشتریان
  • درج مشخصات محصول
  • پلمپ کردن درب ظروف بسته بندی شکلات
بسته بندی شکلات تکی

چاپ بسته بندی شکلات

به همان میزان که طراحی بسته بندی شکلات اهمیت خاصی دارد و به افزایش خرید محصولات کمک می‌‌‌‌کند، انتخاب روش چاپ مناسب نیز مهم است. به بیان دیگر طرح در نظر گرفته شده باید با استفاده از روش‌های مناسب چاپ شود. به همین علت بهتر است با انواع روش چاپ بسته بندی شکلات آشنا باشید:

1_ چاپ فلکسو

با استفاده از این روش چاپ بسته بندی شکلات می‌‌‌‌توانید طرح‌های با کیفیتی را بر روی بسته‌بندی‌‌‌‌ها درج کنید. برای استفاده از روش چاپ فلکسو هم ابتدا باید کلیشه‌هایی انعطاف پذیر ساخته شوند. به این ترتیب طرح مورد نظر بر روی کلیشه ژلاتینی یا لاستیکی حک می‌‌‌‌شود و بعد از آغشته شدن به جوهر با بسته بندی شکلات تماس پیدا خواهد کرد. فلکسو یک روش چاپ مقرون به صرفه است. بنابراین می‌‌‌‌توانید بسته‌بندی‌‌‌‌های مورد نظر خود را با طرح و تناژ مختلف از طریق چاپ فلکسو سفارش دهید.

2_ چاپ هلیوگراور

اگر قصد چاپ بسته بندی شکلات با بهترین کیفیت و درج بیشترین جزئیات را دارید، باید به فکر استفاده از روش چاپ هلیوگراور باشید. هلیوگراور یا همان روتوگراور یک روش چاپ گران قیمت و منحصر به فرد است که به ساخت کلیشه‌های فلزی (چدنی) نیاز دارد. به همین علت استفاده از روش هلیوگراور برای سفارشات با تناژ پایین، مقرون به صرفه نیست.

چرا طراحی خلاقانه برای بسته بندی شکلات اهمیت دارد؟

بدون شک هنگام مراجعه به قفسه‌های شکلات یک فروشگاه، نظر شما به شکلات‌هایی با بسته‌بندی‌‌‌ جذاب جلب خواهد شد. بنابراین توجه به طراحی بسته بندی شکلات، از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین علت باید به طراحی بسته بندی شکلات اهمیت داده و در این مورد با کارشناسان حرفه‌ای ‌و خلاق مشورت کنید.

بسته بندی شکلات دو سر پیچ

عوامل اثرگذار در قیمت بسته بندی شکلات کدام است؟

قیمت بسته بندی شکلات یکی از مهم‌ترین ‌‌موضوعات برای تولید کنندگان این محصول است. قیمت بسته بندی شکلات تولید شده توسط شرکت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است، زیرا این موضوع تحت تاثیر چند عامل مهم قرار می‌‌‌‌گیرد. از جمله مهم‌ترین ‌‌عوامل اثرگذار بر قیمت بسته بندی شکلات عبارتند از:

  • جنس بسته‌بندی‌‌‌
  • طراحی بسته بندی
  • روش چاپ
  • تناژ سفارش
  • بسته‌بندی تکی یا چندتایی
  • ابعاد و ضخامت بسته‌بندی

بنابراین بهتر است پیش از خرید، از کارشناسان حرفه ای مشاوره دریافت کرده و سپس سفارش بسته‌بندی‌‌‌‌های مناسب را ثبت کنید. کارخانه پلاستیک ماشین الوان، تولید کننده انواع لفاف بسته بندی، راهکاری جذاب و متنوع برای بسته بندی انواع شکلات به شما ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات پلاستیک‌ ماشین‌ الوان، شماره همراه خود را وارد نمایید. در نظر داشته باشید ثبت سفارش تنها بصورت عمده امکان پذیر است.