بسته بندی چای کیسه ای: بررسی انواع و قیمت

بسته بندی تی بگ

زمانی که صحبت از نوشیدنی‌های مختلف می‌شود، چای به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی به یاد ما می‌آید. شما می‌توانید این نوشیدنی را با طعم‌ها و به روش‌های مختلف سرو کرده و نوش جان کنید. یکی از این انواع، به صورت کیسه‌ای است. 

خدمات ما در زمینه بسته بندی چای کیسه‌ای:

کارخانه پلاستیک ماشین الوان انواع انولوپ چای کیسه‌ای (پوشش روی کیسه چای و دمنوش) و لفاف برای بسته بندی فله‌ای چای تولید می‌کند و شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و لیست قیمت با شماره‌ها درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

بسته بندی چای کیسه ای

بسته‌بندی چای و ارائه آن به صورت کیسه‌ای، می‌بایست شامل سه بخش باشد که به صورت زیر هستند.

1. کیسه چای

کیسه چای، در واقع همان پوششی است که برگ‌های خشک‌شده چای یا دمنوش، درون آن قرار می‌گیرد و معمولا یک بسته مربعی شکل است که فرایند دم کردن چای را برای ما راحت‌‌تر می‌کند.

اگر تا به حال به کیسه‌های چای توجه کرده باشید، احتمالا یک نخ و لیبلی متصل به آن را مشاهده کرده‌اید. این لیبل و نخ به ما شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر کیسه را داخل قوری یا لیوان قرار داده یا آن را خارج سازید. همچنین روی لیبل متصل به نخ، اطلاعاتی کلی از برند چای کیسه‌ای قرار دارد. 

کیسه‌های یکبار مصرف چای، از کاغذهایی با قابلیت کمپوست شدن تولید می‌شوند که ماده‌ای ایده‌آل برای بسته‌بندی مواد با با مقدار کم مانند چای سیاه، چای سبز، دمنوش‌ها و… محسوب می‌شود. وزن کیسه‌های کوچک چای، با توجه به ابعاد کیسه، می‌تواند بین 2 تا 3 گرم باشد که حدودا 2 لیوان چای را به خوبی طعم می‌دهد.

2. انولوپ چای

بسیاری از مجموعه‌های تولیدکننده این نوشیدنی، چای کیسه‌ای‌های آماده را درون پوششی جداگانه قرار می‌دهند تا در معرض آلودگی و عوامل مختلف محیطی قرار نگیرند. البته توجه داشته باشید که نبودن این پوشش دلیلی بر ناسالم بودن چای نیست. انولوپ چای علاوه بر ایجاد فضایی امن‌تر برای این ماده خوراکی، وسیله‌ای برای برندسازی نیز محسوب می‌شود. شما می‌توانید نام برند و لوگوی خود را به همراه اطلاعاتی کلی از محصول داخل بسته، روی آن چاپ کنید.

3. بسته کارتنی چای

زمانی که چای کیسه‌ای درون پوشش مخصوص خود قرار می‌گیرد، برای فروش تعداد بالایی از این محصول، به بسته‌بندی بزرگ‌تری نیاز داریم. در این موقعیت، چای‌های کیسه‌ای درون بسته کارتنی متناسب با تعداد قرار گرفته و به فروشگاه‌ها فرستاده می‌شوند. این بسته‌های کارتنی معمولا از جنس مقوا بوده و با توجه به اندازه‌شان می‌توانند از 20 تا 200 عدد چای کیسه‌ای را در خود جای دهند.

بسته بندی چای و دمنوش کیسه ای

دلایل محبوب شدن بسته بندی چای کیسه ای

در طی سال‌های اخیر بسته‌بندی چای به صورت کیسه‌ای به دلیل داشتن مزایای بسیار، به صورت شگفت‌انگیزی مورد توجه گرفته و آن را به یکی از محبوب‌ترین بسته‌بندی‌های نوشیدنی، تبدیل کرده است. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. راحتی در استفاده

زمانی که می‌خواهید چای بنوشید اما زمان کافی برای دم کردن آن ندارید می‌توانید به راحتی چای کیسه‌ای خود را در لیوان آب جوش قرار داده و بعد از چند ثانیه چای خود را آماده کنید.

2. حفظ تمیزی فضا

برای دم کردن چای کیسه‌ای، تنها به یک لیوان آب جوش و یک عدد چای کیسه‌ای نیاز دارید. این در حالی‌ست که برای دم کردن این نوشیدنی، باید برگ خشک‌شده چای را در قوری ریخته، آن را روی کتری یا چای‌ساز قرار داده و برای مدتی خاص، منتظر بمانید تا دم بکشد. این فرایند علاوه بر زمان طولانی‌تر، ظرف‌های بیشتری را نیز کثیف می‌کند.

3. قابل حمل

شما با داشتن یک فلاسک آب جوش و تعداد چای کیسه‌ای، به راحتی می‌توانید در هر موقعیتی چای بنوشید! در محل کار، مسافرت، سر کلاس و… نوشیدن چای کیسه‌ای بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از آماده کردن آن به روش‌های سنتی‌ست. همچنین به راحتی در کیف دستی شما جا شده و نیازی به به‌همراه داشتن تجهیزات دیگر نیست.

4. طعم‌های مختلف

از دیگر ویژگی‌های جذاب چای کیسه‌ای، طعم‌های جذاب و مختلف آن است. بسته‌بندی چای کیسه‌ای به گونه‌ای است که طیف وسیعی از انواع چای از جمله چای سیاه، چای سبز، دمنوش گیاهی و ترکیبات ویژه را در خود جای می‌دهد. این تنوع در طعم، ترجیحات و سلیقه‌های مختلف را برآورده کرده و چای کیسه‌ای را به گزینه‌ای کامل برای علاقه‌مندان به چای تبدیل می‌کند.

عوامل اثرگذار در قیمت بسته بندی چای کیسه ای

اینکه چای کیسه‌ای‌های مختلف دارای قیمت متفاوتی هستند، می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. جنس بسته‌بندی

نوع موادی که برای بسته‌بندی تی بگ یا چای کیسه‌ای به کار می‌رود، می‌تواند روی قیمت آن تاثیر داشته باشد. موادی مانند کاغذ، پلاستیک و آلومینیوم با توجه به ضخامت و نوع آن‌ها، قیمت متفاوتی دارند.

2. تزئینات بسته‌بندی

پیچیدگی تزئینات روی محصولات مختلف، از دیگر عواملی است که می‌تواند نقش مهمی را در افزایش قیمت بسته‌بندی ایفا کند. به طور کلی در عرصه بسته‌بندی، استفاده از طرح‌های پیچیده، برجسته‌کاری یا تکنیک‌های خاص چاپ، می‌توانند هزینه تولید را افزایش دهند، در حالی که طرح‌های ساده‌تر، به‌صرفه‌تر هستند.

3. ابعاد بسته‌بندی

با اینکه کیسه چای و انولوپ آن، تنوع سایز چندانی ندارند، با این حال تفاوت هزینه،‌ در حجم بالای محصولات به چشم می‌آید. هرچه ابعاد بسته‌بندی بیشتر باشد، متریال بیشتری نیاز داشته و به همین دلیل قیمت بیشتری دارد.

4. نحوه بسته‌بندی

از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت بسته بندی چای کیسه ای، روش ها و ماشین آلات مورد استفاده جهت تولید چای کیسه‌ای  است. اگرچه ماشین‌آلات کاملا اتوماتیک با سرعت بالا ممکن است گران‌تر باشند، اما می‌توانند کارایی را بهبود بخشیده و هزینه‌های نیروی کار را کاهش دهند. به همین دلیل در مدت زمان طولانی، استفاده از این دستگاه‌ها، روش مقرون‌به‌صرفه‌تری خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات پلاستیک‌ ماشین‌ الوان، شماره همراه خود را وارد نمایید. در نظر داشته باشید ثبت سفارش تنها بصورت عمده امکان پذیر است.