صفر تا صد بسته بندی پفک و چیپس

صفر تا صد بسته بندی پفک و چیپس

مشهورترین تنقلات در جهان چیپس و پفک هستند که در بازار همواره تقاضای بسیار بالایی دارند. این تنقلات در بسته‌بندی و لفاف‌های چاپی اختصاصی تا بسته‌بندی‌های بدون چاپ برای فروش مواد غذایی در فروشگاه‌ها موجود هستند. اکثر بسته‌بندی‌ها ظاهر و روش تولید یکسانی دارند؛ اما از جنس و مواد اولیه متفاوتی تولید می‌شوند. بسته‌بندی‌های چیپس، پفک که با عنوان لفاف بسته بندی شناخته می‌شود، دارای پاکتی با دوخت حرارتی از 2 یا 3 سمت است. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع بسته‌بندی چیپس و پفک صحبت کنیم و اطلاعات جامعی در مورد آنها در اختیارتان قرار دهیم. تا انتهای این مقاله از پلاستیک ماشین الوان ما را همراهی کنید.

چرا بسته بندی پفک و چیپس مهم است؟ 

چیپس و پفک از آن دسته از خوراکی‌هایی هستند که در بازار هم به‌صورت بسته‌بندی و هم فله‌ای به فروش می‌رسند. اما مردم مدل بسته‌بندی را ترجیح می‌دهند. زمانی که محصول شما در بسته‌بندی‌های شکیل و خاص باشد، اطمینان مشتری از جانب پاکیزگی و سالم‌بودن چیپس و پفک بالا می‌رود. بسته‌بندی مناسب نه‌تنها بر روی جذب مشتری تأثیر دارد، بلکه مزایای دیگری نیز دارد. در واقع بسته‌بندی خوب و مناسب چیپس و پفک در موارد زیر تأثیرگذار است:

  • تراکم محصولات: از طریق بسته‌بندی مناسب می‌توانید به اشغال فضای کمتر چیپس و پفک در قفسه‌های فروشگاه کمک کرد.
  • کمک به‌راحتی مصرف‌کننده: بدون شک بسته‌بندی بر روی راحتی و آسایش مشتریان و مصرف‌کنندگان نقش دارد. تصور کنید برخی از محصولات از بسته‌بندی برخوردار نباشند و مشتری مجبور به حمل آنها بدون بسته‌بندی باشد. بدون شک حمل محصول در چنین شرایطی سخت است. برای همین می‌توان گفت بسته‌بندی‌های مناسب بر روی حمل‌ونقل و نگهداری تأثیر زیادی دارند و بدون اتلاف وقت به دست مصرف کننده می‌رسد. 
  • محافظت از محصول: بسته‌بندی بر روی حفاظت از محصول نقش مهمی دارد. در واقع با این پوشش‌ها می‌توان از محتویات داخل بسته‌بندی در برابر گرما، نور، رطوبت، گرد و خاک، آلودگی، هوازدگی، انواع میکروب و غیره محافظت کرد. 
  • حمل‌ونقل آسان: با استفاده از بسته‌بندی، می‌توان محصولات را به‌راحتی حمل کرد و از جایی به‌جای دیگر منتقل کرد. همچنین قرارگیری و چیدمان محصولات با وجود بسته‌بندی در کنار هم راحت‌تر بوده و آسیبی به محتویات آنها در چنین شرایطی وارد نمی‌شود.
  • ارائه دستورالعمل برای مصرف‌کننده: از طریق بسته‌بندی می‌توان اطلاعات زیادی را به مصرف‌کننده منتقل کرد. در واقع می‌توان بر روی بسته‌های محصولات، اطلاعاتی راجع به نحوه مصرف و یا موارد دیگر را درج کرده و از این طریق به مشتری و مصرف‌کننده کمک کرد.
  • تفکیک راحت محصولات: هر بسته‌بندی می‌تواند منحصر به یک محصول باشد و از این طریق سبب تمایز محصولات با هم شود. این ویژگی باعث می‌شود تا مشتریان هنگام خرید بتوانند محصولات را به‌آسانی از هم تفکیک کنند و محصول موردنظر خود را به‌راحتی انتخاب و خریداری کنند.
  • ارائه اطلاعات و کارایی محصول به مشتری: یکی از اولین نقش‌هایی که بسته‌بندی ایفا می‌کند، به‌خصوص در فروش محصولات جدید، اطلاعاتی است که روی بسته‌بندی ارائه می‌شود؛ بنابراین، هنگامی که محصولات در مقادیر زیادی فروخته می‌شوند، شما نمی‌توانید یک فروشنده برای هر مشتری داشته باشید، اینجاست که نقش بسته‌بندی در انتقال اطلاعات به مشتری برجسته می‌شود.
  • افزایش فروش با خلاقیت در بسته‌بندی: نمونه محصولات زیادی وجود دارد که نقش بسته‌بندی خلاقانه در افزایش فروش آنها و جلب‌توجه مشتری تأثیرگذار بوده است. نوآوری در بسته‌بندی بی شک منجر به افزایش فروش می‌شود، زیرا مشتریان یک بسته‌بندی مناسب و شیک را به بسته‌بندی نامناسب ترجیح می‌دهند.
  • کاربردپذیری: بسته‌بندی علاوه بر جلب‌توجه و تبلیغ محصول، وظیفه محافظت از آن را نیز به عهده دارد. در واقع محافظت، ایمن نگه‌داشتن، متناسب بودن و حمل‌ونقل، وظایف و کاربردهایی است که بسته‌بندی در آن‌ها نقش دارد. 
مهم ‌ترین ویژگی‌‌های بسته بندی چیپس و پفک

مهم ‌ترین ویژگی‌‌های بسته بندی چیپس و پفک

بسته‌بندی‌هایی که برای چیپس و پفک مورداستفاده قرار می‌گیرد به دلیل رقابت بالا و نفوذ در بسته‌بندی به برخی از ویژگی‌ها نیاز دارد. نمی‌توان از هر بسته‌ای برای نگهداری محصولات استفاده کرد. زیرا چیپس و پفک در گروه محصولات غذایی قرار می‌گیرند و نگهداری آنها نیاز به پیش‌نیازهایی دارد. یک بسته بندی خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • از مواد اولیه درجه 1 یا مواد اولیه فود گرید با قابلیت تماس با مواد غذایی تولید و استفاده می‌شود.
  • با بسته‌بندی پفک از ورود نور، رطوبت، هوا، گرما و دیگر عوامل محیطی و خارجی به داخل آن جلوگیری می‌شود و نفوذپذیری نیز به صفر می‌رسد.
  • بسته‌بندی چیپس و پفک باکیفیت و زیبا طراحی و چاپ می‌شود.
  • قیمت تولید محصول و بسته‌بندی آن نیز مناسب است.

انواع بسته بندی پفک و چیپس

انواع بسته‌بندی محصولات وجود دارد که باتوجه‌به نیازتان هر طرح با طرح دیگر متفاوت است. خوراکی‌های دوست‌داشتنی و محبوب برای تمام سنین به‌ویژه کودکان، چیپس و پفک است، از همین رو نوع بسته‌بندی و طراحی آن در افزایش محصول و جذب مخاطبان تأثیر زیادی دارد.

انواع بسته بندی پفک و چیپس از نظر جنس مواد اولیه، بسته بندی کاغذی

بسته بندی پفک و چیپس از نظر جنس مواد اولیه

  • بسته‌بندی مواد اولیه سلفونی: تمام بسته‌بندی‌های چیپس و پفک از مواد اولیه سلفونی (پلی‌پروپیلن) تولید می‌شود، به‌عنوان‌مثال بسته‌بندی‌های چیپس تشکیل شده از یک‌لایه bopp لیمنت شده روی cpp تشکیل شده که از داخل هم یک‌لایه متالایز روی آن لمینت شده و باعث می‌شود داخل بسته‌بندی به رنگ نقره‌ای دیده شود. انواع بسته‌بندی‌های تنقلات با مواد اولیه سلفونی (پلی‌پروپیلن) شامل، سلفون opp، سلفون bopp، سلفون cpp و سلفون ترسبافون (سلفون ایرانی) می‌شود.
  • بسته‌بندی کرافت: بسته‌بندی دیگری که بیشتر برای چیپس‌های سنتی به‌وسیلهٔ شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شود، بسته‌بندی کرافت نام دارد. یک‌لایه کاغذ کرافت روی دیگر لایه‌ها از بیرون روی بسته‌بندی لمینت می‌شود. برخی از شرکت‌های تولیدکننده چیپس با استفاده از کاغذهای کرافت با حداقل گرماژ و لمینت آن روی دیگر فیلم‌های پلیمری دست به تولید به لفاف‌های منحصربه‌فرد چیپس کرده‌اند. پاکت‌های کرافت بدون چاپ به‌صورت زیپ‌دار یا بدون زیپ هم تقاضا بالایی برای بسته‌بندی چیپس و پفک دارند.

انواع بسته بندی پفک از نظر نوع طراحی

  • بسته‌بندی‌های پاکتی، کاغذی و پلاستیکی: از رایج‌ترین و لوکس‌ترین بسته‌بندی‌های به‌کاررفته، بسته‌بندی پاکتی و کاغذی است که با مواد اولیه سلفونی و متالایز تولید می‌شود. شناخت محصول به طراحی اصولی و کاربردی پاکت آن کمک بسیاری می‌کند. طراحی بسته‌های چیپس سیب‌زمینی ساده، طعم‌دار، چیپس میوه و انواع پفک هرکدام متمایز از دیگری است. این نوع بسته‌بندی بعد از تولید و چاپ در مرحله پاکت سازی به شکل پاکت به وجود می‌آید. پاکت‌ها بر اساس نوع دوخت و کاست به پاکت سه طرف دوخت، پاکت ته کاست ایستاده، پاکت بغل کاست و پاکت سه طرف کاست مختلف تقسیم می‌شوند.
  • بسته‌بندی تک‌نفره: برای بسته‌بندی چیپس و پفک، نمونه‌های تک‌نفره نیز درخواست بالایی دارد. این نوع از بسته‌بندی‌ها با عنوان ساشه شناخته شده است که در اصل همان لفاف در ابعاد کوچک یا همان تک‌نفره است.
  • لفاف یا بسته‌بندی بالشتی: متداول‌ترین نوع بسته‌بندی برای مواد غذایی به‌خصوص چیپس و پفک لفاف‌های بسته‌بندی است. روش استفاده از لفاف به دو صورت است: لفاف به‌صورت رولی تحویل داده شود: زمانی که در کارگاه یا کارخانه‌ای دستگاه‌های توزین و دوخت وجود داشته باشد، لفاف‌ها به‌صورت رولی باتوجه‌به مشخصات دستگاه تولید می‌شوند و در آن قرار می‌گیرند. در انتها دستگاه به‌صورت خودکار رول را برش و می‌دوزد و سپس محتوا آن را پلمب می‌کند. لفاف به‌صورت ابعاد شده (دوخت خرده) تحویل داده شود: در این روش باتوجه‌به درخواست مشتری لفاف به روش‌های بغل دوخت، ته‌دوخت و مرکز دوخت به‌صورت یک طرف باز تولید می‌شود تا با استفاده از دستگاه‌های ساده و نیروی انسانی پر و سپس پلمب شود.
روش بسته‌بندی پفک و چیپس

روش بسته‌بندی پفک و چیپس 

از پرکاربردترین دستگاه‌ها در فضای صنعتی، دستگاه‌های خط بسته‌بندی پاپ‌کورن است. بسته‌بندی پفک‌نمکی، پاپ‌کورن و انواع تنقلات، هر روز کاربرد آن زیاد شده و در حال جایگزینی راه‌های دستی است. استفاده از دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی در مقایسه با روش‌های سنتی و دستی، اهمیت زیادی دارد و در حفظ خواص و جلوگیری از فاسدشدن مواد غذایی نیز مؤثر است. امروزه تکنولوژی مدرن این فرایند، طرف‌داران زیادی را به‌ سمت خود جلب کرده است. ماشین‌آلاتی که در خط بسته‌بندی پاپ‌کورن به کار می‌روند، دستگاه‌های بسته‌بندی توزین دار (تک توزین، دو توزین و چهار توزین) و دستگاه بسته‌بندی حجمی است که در ادامه به توضیح هرکدام می‌پردازیم.

1- دستگاه بسته بندی خانگی

دستگاه‌های چیپس خانگی ظرفیت کمی دارند و با دستگاه‌های دوخت بسته‌بندی می‌شوند. این نوع دستگاه باتوجه‌به ظرفیت تولید شما انتخاب می‌شوند. برای اینکه از دستگاه‌های دوخت استفاده کنید، به سلفون‌های آماده برای پرکردن مواد درونشان نیاز دارید. این محصولات به‌صورت دستی پر می‌شوند.

2- دستگاه بسته بندی حجمی

این نوع دستگاه برای انواع چیپس و پفک در پاکت‌های سلفونی مناسب هستند. سرعت دستگاه بسته‌بندی حجمی بین 20 الی 40 بسته در دقیقه است. روی این دستگاه امکان نصب سیستم تزریق گاز و تاریخ‌زن وجود دارد.

3- دستگاه بسته بندی توزین دار

دستگاه بسته‌بندی توزین دار از دیگر ماشین‌آلات خط بسته‌بندی پفک است که برای بسته‌بندی‌کردن پفک‌نمکی، چیپس و انواع تنقلات در وزن‌های مختلف استفاده می‌شود.  این نوع دستگاه برای بسته‌بندی محصولات حجیم شده مناسب است. دستگاه بسته‌بندی توزین دار از پیمانه‌هایی به‌اندازه نیاز کارخانه ساخته شده و استفاده می‌شوند. دستگاه برای تولید ظرفیت‌های بالا مورداستفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های بسته‌بندی توزین دارای فیلر نیز هستند و نیازی به پرکردن به‌صورت دستی ندارند.

چاپ بسته بندی پفک و چیپس

چاپ بسته بندی پفک و چیپس

طراحی جذاب و کیفیت چاپ بالا یکی از پراهمیت‌ترین نکات برای تولید یک بسته‌بندی مناسب و ایده‌آل است. انواع دستگاه‌های چاپی عبارت‌اند از :

  • دستگاه چاپ فلکسو (سیلندر مرکز و استک): در دستگاه چاپ فلسکو نمونهٔ سیلندر مرکز، فاصله چاپی بسیار محدود است؛ بنابراین هر طرح و تصویری با بالاترین کیفیت روی انواع فیلم‌های پلاستیکی چاپ خواهد شد. در این روش از کلیشه ژلاتینی با ضخامت‌های متفاوت متناسب با نوع دستگاه استفاده می‌شود. اما در دستگاه چاپ فلسکو نمونهٔ استک به علت فاصله چاپی بالا و محدودیت در رنگ، امکان چاپ هر طرح یا تصویری روی فیلم‌های پلاستیکی وجود ندارد. 
  • دستگاه چاپ هلیوگراور: این نوع دستگاه برخلاف دستگاه چاپ فلکسو نمونه سیلندر مرکز قابلیت چاپ روی اکثر مواد اولیه را ندارد و تنها روی فیلم‌های سلفونی (پلی‌پروپیلن) امکان چاپ داشته و برای فیلم‌های پلی‌اتیلنی استفاده نمی‌شود. در این دستگاه از کلیشه فلزی با جنس چدن استفاده می‌شود که طول عمر بسیار بالایی دارد. در دستگاه چاپ هلیو هیچ فاصله چاپی وجود ندارد، به همین دلیل کیفیت چاپ خیره‌کننده است و حتی زیرترین جزئیات هم با بالاترین کیفیت قابلیت چاپ دارد.
  • چاپ طلایی: برای بسته‌بندی محصول می‌توانید از رنگ طلایی نیز استفاده کنید؛ اما به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین رنگ چاپی به‌حساب می‌آید.
قیمت و سفارش انواع بسته بندی پفک و چیپش

قیمت و سفارش انواع بسته بندی پفک و چیپش

قیمت چاپ بسته‌بندی به طور مستقیم به طرح موردنظرتان و تعداد رنگ‌های موجود در آن بستگی دارد. علاوه بر این، دستگاهی که برای چاپ انتخاب می‌کنید هم روی قیمت نهایی تأثیرگذار است. کارخانه پلاستیک ماشین الوان از اولین شرکت‌های تولید کننده بسته بندی محصولات غذایی، دارویی، پزشکی و صنعتی است که با بزرگترین شرکت‌های تولیدی در ایران همکاری می‌کند. برای سفارش و دریافت قیمت انواع بسته‌بندی می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

2 در مورد “صفر تا صد بسته بندی پفک و چیپس”

  1. با عرض سلام و ادب و احترام ببخشید میخواستم قیمت بسته بندی پاپ کورن برای ۱۵ گرم و ۵۰ گرم را بدونم بنده در حال خرید دستگاه خط تولید پاپ کورنم و میخوام ببینم قیمت بسته بندی هر عدد چند در میاد بعد ان شااله از شما سفارش بدم برام تولید کنید و بفرستید . با تشکر

    1. مریم حیدری

      سلام و وقت بخیر
      لطفا با شماره‌های شرکت تماس بگیرید که دوستان راهنمایی‌تون کنند. چون با توجه به نوع چاپ و حجم سفارش، قیمت تغییر میشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

جهت دریافت لیست قیمت محصولات پلاستیک‌ ماشین‌ الوان، شماره همراه خود را وارد نمایید. در نظر داشته باشید ثبت سفارش تنها بصورت عمده امکان پذیر است.